Nabízené lekce jógy

Čakra jóga

Čakra jóga je lekcí, která míří k sebezkoumání, sebezkušenosti, která vede k lepšímu pochopení vztahu mezi různými úrovněmi svého já ( fyzická, psychická, spirituální ). Metodicky pracuje s technikami hatha jógy, vitální jógy, jógové terapie a psychoterapie zaměřené na tělo. Dále se opírá o základní koncepty tantricko - jógové energetiky a buddhistické psychologie. Teoreticky čerpá z rozličných i vzdálenějších disciplín, zabývajících se vztahem lidského těla a vědomí ( např. bioenergetika, evoluční biologie, anatomie a fyziologie člověka, hlubinná a transpersonální psychologie ). Lekce jsou vhodné jak pro začátečníky, tak i pro pokročilé.

Jóga pro začátečníky

Tvořivá jóga - děti

Jóga pro rodiče s dětmi

Power jóga

Aero (flying) jóga

Fyzio-jóga

Online lekce

Lekce probíhají na FB Jóga namaste.

Jóga smíchu

Jóga smíchu aneb Smíchem ke zdraví Zlepšeme smíchem své zdraví. Smějme se bez důvodu, nalezněme opět dětskou hravost, zhluboka se prodýchejme, užijme si smích jako takový, protože naše tělo nerozezná zda je smích simulovaný či přirozený, avšak účinky jsou stejné. Smích rozvíjí pozitivní postoj k životu a již po 10 minutách souvislého smíchu začínají v těle ozdravné procesy. Díky smíchu si procvičíme celé tělo nenásilnou, ale velmi rozesmátou formou. 

Kruh světla

Kraniosakrální jóga

Power jóga pro začátečníky

Lekce je vhodná pro všechny, kteří se chtějí naučit základům power jógy. Základním principem cvičení je Pozdrav slunci a poznávání jednotlivých pozic (ásán ) v rytmu dechu. Lekce je přizpůsobená klidným tempem, jednoduchými pozicemi s podrobnějším vysvětlováním, které učí správnému a zdravému držení těla. Dále zde dochází k poznávání a práci s dechem, koncentraci a uvolnění.

Bubnování v kruhu

Terapie hudbou, zvukem pomocí šamanské techniky. Relaxace, meditace.

Klasická pohodová jóga

Power jóga pro pokročilé

Lekce je vhodná pro všechny, kteří již pravidelně cvičí. Jedná se o formu cvičení, po které se budete cítit skvěle. Pomáhá s hubnutím, zlepšuje fyzickou kondici a odtraňuje problémy se zády. Odbourává stres, zklidňuje nervovou soustavu, rozvíjí rovnováhu a koordinaci pohybů. Zaměřuje se na hluboko uložené stabilizační svaly, které pomáhají udržovat rovnováhu, zachovávají správné držení těla, napomáhají udržovat zdravé klouby a páteř. Dále vyrovnává svalové disbalance a posiluje Core – centrum těla. Narozdíl od tradiční jógy, kde se v pozicích zůstává dlouho, se v Power józe pozice dynamicky střídají. Power jóga je tedy fyzicky náročnější, než tradiční jóga a může tedy pomoci i při hubnutí nebo udržení váhy. Součástí lekce jsou pozice ve stoji i na zemi. Pozice ve stoji vedou ke zlepšení krevního oběhu, dýchání, stability, rovnováhy a tím k aktivaci hlubokého stabilizačního systému páteře, bříška a pánevního dna. Posilují se při nich svaly na nohou, uvolňuje se pánev a spodní část zad. Pozice na zemi se zaměřují na sílu horní části trupu, budují sílu Coru, protahují a uvolňují celou páteř.

Jóga s M(m)írou

Lekce jsou vedené Hatha jogovými ásanami, vhodné pro začátečníky i pokročilé.  Naši kondici vylepší také sestava Pozdrav slunci a Kathu pranám.

Vitální jóga

Lekce je zaměřená na práci s vnitřní energií. Je účinná pro ozdravení a oživení organismu. Klidné a pomalé provádění pozic s plynulým doprovodem dechu, tvoří sestavy, které povzbuzují metabolismus, látkovou výměnu, proudění lymfy. Dále pozitivně ovlivňují oběhový, trávicí, imunitní a hormonální systém. Díky řízenému dechu povzbuzujeme vnitřní prostředí k jeho rovnováze. V.j. může být zdravou průvodkyní ovlivňující kvalitu života, a to nejen pro ženy. Pro ozdravující účinek pracujeme s technikami dechu jako jsou např. Kaphalabhátí nebo Bhastrika. Tím stimulujeme organismus, hormonální činnost a proudění energie. Principem cvičení je založený také na tlakových změnách organismu. Každá ásana ovlivňuje endokrinní žlázy pomocí tlaku a vhodného dechu. Asany uvolňují a prokrvují oblast celé pánve. Oživují práci pánevního dna. Pravidelným cvičením se hladiny hormonů postupně začnou vyrovnávat. Stimulujeme hypothalamus, hypofýzu, štítnou žlázu, nadledvinky a slinivku. V neposlední řadě je V.j. vhodná ženám v období Menopauzy-přechodu. V tomto období ovlivňuje klimakterické příznaky ( pocení, nespavost, deprese a pod. ) Může snížit výskyt osteoporózy.

Hatha jóga

Staletími prověřený systém práce s tělem, dechem a myslí. Pravidelným cvičením se stává fyzické tělo harmonizované, silnější, odolnější a pružnější. To vše se následně projeví i v pozitivním přístupu života. Klidnému dýchání a celkové vyrovnanosti. Sanskrtské slovo ,,Hatha,, je složeno ze slovních kořenů ,,Ha,, a ,,Tha,,. Část ,,Ha,, prezentuje mužský element, energie slunce. Část ,,Tha,, je ženský element, lunární – měsíční energie. A cílem Hatha jógy je sladit tyto dva principy. Lekce jsou vedeny v poklidném tempu. Jsou tedy vhodné jak pro začátečníky tak pro pokročilé.

Restorativní jóga

Hluboce uvolňující lekce jógy s pomůckami, které podkládáním pod tělo pomohou prohloubit relaxaci těla i mysli. Obnovuje, ozdravuje a znovu nastoluje rovnováhu. Je to druh jógy, který se využívá pro dosažení fyzického, mentálního i emočního uvolnění. Koncentrační techniky posilují nervový a imunitní systém a ve spojení s pozicemi posilují celý organismus. Používání pomůcek podporuje udržení rovnováhy a zároveň stimuluje a uvolňuje tělo.Restorativní jóga nám pomáhá naučit se relaxovat, hluboce a plně se uvolnit. Působí na uzdravení těla i mysli. Pomáhá v období, kdy potřebujeme omezit stres a únavu. Je vhodná při rekonvalescenci po nemoci, zranění nebo při překonání slabší emoční úzkosti. Dále je vhodná v období menstruace, kdy si tělo potřebuje odpočinout a není vhodné jej zatěžovat aktivní silovou činností. Získáme odolnost vůči nemocem, které jsou spojené se stresem. Provádění je pomalé. V pozicích se setrvává díky použití pomůcek i několik minut.

Jin jóga

Od běžných lekcí se liší svým klidem a respektem k potřebám vlastního těla. Zaměřuje se na protažení hluboko uloženýcch struktur, jako jsou pojivové tkáně, klouby, ale také meridiány ( energetické dráhy v lidském těle, jimiž proudí životní energie – Prána ). Zde je hlavní rozlišnost od běžných Jangových lekcí, kde dochází, především k posílení a protažení svalstva. Na lekcích se v Jinových ásánách zůstává až několik minut, během kterých nastupuje účinek pozic.Praktikování ásán je převážně v sedě a v leže.

Jóga pro seniory

Je vhodná pro všechny, kteří jsou aktivní, i pro Ty, kteří nejsou aktivní a chtějí cvičit. Lekce je vedena v klidném tempu a vždy se cvičí s ohledem k potřebám každého klienta. Cvičení je šetrné k pohybovému aparátu, využívá vhodné jógové pozice, zdravotní cviky, dechové a relaxační techniky. Každý cvičí dle svých možností. Jóga pro seniory je ideální cestou, jak zlepšit své fyzické zdraví a vyladit i svou mysl do psychické pohody.

Meditace

Čas jen pro sebe, svoje tělo a svojí duši… Budeme uvolňovat napětí a zažívat setkání se svojí vnitřní energií… tou nejvěrnější a nejupřímnější. Meditace není jenom o koncentraci, je to radost z pohybu a cítění vlastního těla… Meditace v pohybu i klidné, ve zpěvu i taneční… jiné cvičení…jiný pohled. /Tandava, Nádabrahma, Kundaliní, Súfijský tanec, Vipassana – vnitřní meditace, Mandala meditace, Spontánní tanec, techniky pro vědomé léčení duše/

Jemná jóga

Jemná jóga Je vedena v klidnějším tempu na vlně dechu. Na jednotlivé ásany, které se v lekci objevují, je kladen důraz na správné technické provedení a následné uvolnění v pozici pomocí vědomého dechu. Lekce je vhodná jak pro začátečníky, kteří si chtějí ukotvit od počátku praxi pozic s ohledem na zásady zdravého pohybu, ale stejně tak i pro pokročilé, kteří si chtějí osvěžit a prohloubit své znalosti a praxi jógy. Při jemné józe se postupně snažíme ovládnout delší výdrž v pozicích, v různých variantách a náročnostech. Naše tělo se tak stává silnějším a pružnějším. Dále sledujeme dech pomocí kterého zklidňujeme mysl.

Jóga pro těhotné

[19.9.2017] Popis bude brzy aktualizován.

Dětská jóga teens - dívky

[19.9.2017] Popis bude brzy aktualizován.

Vinyasa jóga

Je pomalejší a méně intenzivní verzí power jógy. Hlavní roli zde hraje dech. Cvičíte v jeho rytmu a necháváte se jím volně unášet z pozice do pozice. Napomáhá rozproudit energii, lymfu a krev v našem těle. Díky dynamičtějšímu tempu dochází k prohřátí a zpevnění celého těla. To má za následek efektivnější vylučování toxinů. Základem je pozdrav slunci, který je následně doplněn dalšími pozicemi. Je vhodná jak pro ty, kdo s jógou začínají, tak pro zkušené jogíny.

Jóga pro muže

Lekce je zaměřena na sportující muže, kteří hledají vhodnou kompenzaci k jakémukoliv sportu. Pokud nejste sportující a rádi by jste si chtěli jógu vyzkoušet, zde se meze nekladou.

Paddleboard

Jóga na prkně. Lekce se konají v Nové roli na Novorolském rybníce. Pondělí a čtvrtek od 17h. Vstupné 200,- / v ceně je zapůjčení prkna i lekce. Lektorky se střídají. Máte možnost si přinést i své prkno. Vaše vstupné bude levnější. Vzhledem k omezenému počtu paddleboardů je Nutná rezervace na : www.joganamaste.cz

Onko jóga

.....ONKO JÓGA..... rádi bychom Vám představili novou lekci, která bude věnovaná lidem s onkologickým onemocněním. Jóga svým přístupem a filozofií nabízí cestu každému. Snažíme se být Vaším průvodcem. Nabízíme cesty přes fyzické tělo po jemné spirituální poznávání. Onko jóga otevírá možnost i těm, kteří si prožívají nelehké období s tísnivými pocity. Lekci povedeme s laskavostí a ohleduplností k Vašim potřebám. Citlivostí pohladíme nejen tělo, ale hlavně srdce. Hlavní náplní bude to, že vy nás povedete. Vaše hranice budou vzájemným poznáním nových krajin, které dodají sílu, pozmění hodnoty a podpoří víru s nadějí. Každé úterý od 10h. Pro konzultaci můžete volat na tel. 777553115 nebo psát na mail: romibauerova@seznam.cz ?

Zdravotní skupinové cvičení pro seniory

Je určeno pro všechny, kteří chtějí udělat něco dobrého pro své tělo a mysl. Šetrnou formou Vám pomůže udržet kondici, zlepšit funkčnost a pohyblivost kloubů, udržet optimální hmotnost, prohloubit dýchání, snížit rizika kardiovaskulárních chorob, zoptimalizovat krevní tlak, snížit hodnoty krevních tuků, zlepšit hladinu cukru v krvi, zbystřit paměť, a v neposlední řadě vylepšit kvalitu spánku a celkově snížit nemocnost, a tak udržet soběstačnost. Pravidelné cvičení má také antidepresivní účinky. Skupinové cvičení Vám umožní potkávat se s lidmi a zažít legraci. Cvičí se převážně na zemi s využitím podložek, polštářů a dalších pomůcek tak, aby bylo cvičení každému příjemné a bezpečné. Cvičení je vedeno s maximálním ohledem na vaše zdravotní problémy a individuální potřeby.

Osho meditace

OSHO meditace propojují staletími ověřené meditační techniky východu s moderními terapeutickými metodami západu. Sednout si a v tichu se ponořit do svého nitra je pro současného člověka velmi obtížné. Současný člověk je jiný. Jsme zavaleni spoustou informací, řízeni různými pravidly, je na nás kladeno nespočet nároků a náš čas je naplánován. Centrum našeho já se přesunulo z těla do mysli. OSHO meditace nás vrací zpět do srdce a těla. Pomáhá nám v tom pohyb, hlas, tanec, dech a jiné techniky spojující nás s naším tělem a energií. Meditace se vyvíjely po desetiletí s až vědeckou přesností, aby jejich efekt byl co největší a meditující se do svého nitra dostal snadněji. Ve svém nitru se pak setkáme se svým zdrojem, prostorem plným radosti, který je mimo všechna podmínění a neutichající mysl. Když je naše mysl uvolněná je schopna lépe kreativně tvořit a žít kvalitně vědomější život. Jsme schopni v sobě vnímat své zdroje energie. Oshovy meditační techniky a jóga smíchu jsou jednou z nejlepších možných cest jak být u sebe. Být tady a teď, je základním kamenem jak v profesním a tak i v soukromém životě. Jóga smíchu a Osho meditace účinně pomáhají uvolnit stres, emoční zátěže a napětí, které nás v našich životech všude kolem obklopují.

Jóga na židli

Jóga na židli Pravidelné cvičení jógy vede k vnitřnímu zklidnění, sebepoznání a harmonii se vším, co nás obklopuje. Jóga byla od pradávna zdrojem trvalé životní síly až do pozdního stáří. Ideálem jogína bývali starci vysokého těžko určitelného věku, kteří oplývali překvapivou fyzickou i duchovní vitalitou zahambující mladé bojovníky. Chcete se na tuto dobrodružnou cestu vydat, ale myslíte si, že už je pozdě? Máte zdravotní omezení, které vám znemožňuje cvičit na zemi? Nebo na zemi cvičit nechcete? Přijďte cvičit moderní jógu pro každého bez ohledu na věk či zdravotní omezení - Jógu na židli. Otevřené lekce vycházející z tradice kundalini jógy zahrnují jednoduchá cvičení, relaxaci a meditaci - vše na židli. Jóga na židli je vhodná i pro vás, kdo pracujete v kanceláři a chcete se umět na židli protáhnout, uvolnit, procvičit, ponořit do sebe a zrelaxovat.

Jóga terapie

Láskyplný čas pro sebe - necvičíme

Volný necvičící den. Studio je zavřené.

Individuální lekce – Adjustement training (asistence v ásánách)

Pokud hledáte individuální přístup, můžete využít možnost soukromých lekcí. Vhodné i pro všechny, kteří si nejsou jisti a mají spousty otázek, na které se stydí zeptat.