Nabízené lekce jógy

Power jóga pro začátečníky

Lekce je vhodná pro všechny, kteří se chtějí naučit základům power jógy. Základním principem cvičení je Pozdrav slunci a poznávání jednotlivých pozic (ásán ) v rytmu dechu. Lekce je přizpůsobená klidným tempem, jednoduchými pozicemi s podrobnějším vysvětlováním, které učí správnému a zdravému držení těla. Dále zde dochází k poznávání a práci s dechem, koncentraci a uvolnění.

Power jóga pro pokročilé

Lekce je vhodná pro všechny, kteří již pravidelně cvičí. Jedná se o formu cvičení, po které se budete cítit skvěle. Pomáhá s hubnutím, zlepšuje fyzickou kondici a odtraňuje problémy se zády. Odbourává stres, zklidňuje nervovou soustavu, rozvíjí rovnováhu a koordinaci pohybů. Zaměřuje se na hluboko uložené stabilizační svaly, které pomáhají udržovat rovnováhu, zachovávají správné držení těla, napomáhají udržovat zdravé klouby a páteř. Dále vyrovnává svalové disbalance a posiluje Core – centrum těla. Narozdíl od tradiční jógy, kde se v pozicích zůstává dlouho, se v Power józe pozice dynamicky střídají. Power jóga je tedy fyzicky náročnější, než tradiční jóga a může tedy pomoci i při hubnutí nebo udržení váhy. Součástí lekce jsou pozice ve stoji i na zemi. Pozice ve stoji vedou ke zlepšení krevního oběhu, dýchání, stability, rovnováhy a tím k aktivaci hlubokého stabilizačního systému páteře, bříška a pánevního dna. Posilují se při nich svaly na nohou, uvolňuje se pánev a spodní část zad. Pozice na zemi se zaměřují na sílu horní části trupu, budují sílu Coru, protahují a uvolňují celou páteř.

Vitální jóga

Lekce je zaměřená na práci s vnitřní energií. Je účinná pro ozdravení a oživení organismu. Klidné a pomalé provádění pozic s plynulým doprovodem dechu, tvoří sestavy, které povzbuzují metabolismus, látkovou výměnu, proudění lymfy. Dále pozitivně ovlivňují oběhový, trávicí, imunitní a hormonální systém. Díky řízenému dechu povzbuzujeme vnitřní prostředí k jeho rovnováze. V.j. může být zdravou průvodkyní ovlivňující kvalitu života, a to nejen pro ženy. Pro ozdravující účinek pracujeme s technikami dechu jako jsou např. Kaphalabhátí nebo Bhastrika. Tím stimulujeme organismus, hormonální činnost a proudění energie. Principem cvičení je založený také na tlakových změnách organismu. Každá ásana ovlivňuje endokrinní žlázy pomocí tlaku a vhodného dechu. Asany uvolňují a prokrvují oblast celé pánve. Oživují práci pánevního dna. Pravidelným cvičením se hladiny hormonů postupně začnou vyrovnávat. Stimulujeme hypothalamus, hypofýzu, štítnou žlázu, nadledvinky a slinivku. V neposlední řadě je V.j. vhodná ženám v období Menopauzy-přechodu. V tomto období ovlivňuje klimakterické příznaky ( pocení, nespavost, deprese a pod. ) Může snížit výskyt osteoporózy.

Hatha jóga

Staletími prověřený systém práce s tělem, dechem a myslí. Pravidelným cvičením se stává fyzické tělo harmonizované, silnější, odolnější a pružnější. To vše se následně projeví i v pozitivním přístupu života. Klidnému dýchání a celkové vyrovnanosti. Sanskrtské slovo ,,Hatha,, je složeno ze slovních kořenů ,,Ha,, a ,,Tha,,. Část ,,Ha,, prezentuje mužský element, energie slunce. Část ,,Tha,, je ženský element, lunární – měsíční energie. A cílem Hatha jógy je sladit tyto dva principy. Lekce jsou vedeny v poklidném tempu. Jsou tedy vhodné jak pro začátečníky tak pro pokročilé.

Restorativní jóga

Hluboce uvolňující lekce jógy s pomůckami, které podkládáním pod tělo pomohou prohloubit relaxaci těla i mysli. Obnovuje, ozdravuje a znovu nastoluje rovnováhu. Je to druh jógy, který se využívá pro dosažení fyzického, mentálního i emočního uvolnění. Koncentrační techniky posilují nervový a imunitní systém a ve spojení s pozicemi posilují celý organismus. Používání pomůcek podporuje udržení rovnováhy a zároveň stimuluje a uvolňuje tělo.Restorativní jóga nám pomáhá naučit se relaxovat, hluboce a plně se uvolnit. Působí na uzdravení těla i mysli. Pomáhá v období, kdy potřebujeme omezit stres a únavu. Je vhodná při rekonvalescenci po nemoci, zranění nebo při překonání slabší emoční úzkosti. Dále je vhodná v období menstruace, kdy si tělo potřebuje odpočinout a není vhodné jej zatěžovat aktivní silovou činností. Získáme odolnost vůči nemocem, které jsou spojené se stresem. Provádění je pomalé. V pozicích se setrvává díky použití pomůcek i několik minut.

Jin jóga

Od běžných lekcí se liší svým klidem a respektem k potřebám vlastního těla. Zaměřuje se na protažení hluboko uloženýcch struktur, jako jsou pojivové tkáně, klouby, ale také meridiány ( energetické dráhy v lidském těle, jimiž proudí životní energie – Prána ). Zde je hlavní rozlišnost od běžných Jangových lekcí, kde dochází, především k posílení a protažení svalstva. Na lekcích se v Jinových ásánách zůstává až několik minut, během kterých nastupuje účinek pozic.Praktikování ásán je převážně v sedě a v leže.

Kundalini jóga

Je skvěle začlenitelná do běžného života. Skýtá techniky, které při pravidelném praktikování pomohou změnit zdraví a život k lepšímu. Pracuje nejen na fyzickém těle, ale jde mnohem hlouběji skrz mysl, energetické, mentální a jemněhmotné tělo až k samotné duši. Pomůže najít smysl toho, proč tu jsme. U žen pomáhá k projevení a k znovuobjevení svého ženství. A u mužů nasměrovat správně jejich dynamickou energii. Naučí meditovat a díky meditaci si čistíme mysl a podvědomí. Jak se sklidníme, můžeme lépe pozorovat naše myšlenky a čemu věnujeme pozornost. Probudíme naši neutrální mysl, ve které pracuje lépe intuice a my jsme schopni vybrat pro nás v určité situaci optimální řešení. Praktikováním Kundalini jógy harmonizujeme naši energii a cítíme se lépe.

Jóga pro seniory

Je vhodná pro všechny, kteří jsou aktivní, i pro Ty, kteří nejsou aktivní a chtějí cvičit. Lekce je vedena v klidném tempu a vždy se cvičí s ohledem k potřebám každého klienta. Cvičení je šetrné k pohybovému aparátu, využívá vhodné jógové pozice, zdravotní cviky, dechové a relaxační techniky. Každý cvičí dle svých možností. Jóga pro seniory je ideální cestou, jak zlepšit své fyzické zdraví a vyladit i svou mysl do psychické pohody.

Meditace pro ženy

Dvě hodinky jen pro sebe, svoje tělo a svojí duši… Budeme uvolňovat napětí a zažívat setkání se svojí vnitřní ženou… tou nejvěrnější a nejupřímnější. Meditace není jenom o koncentraci, je to radost z pohybu a cítění vlastního těla… Meditace v pohybu i klidné, ve zpěvu i taneční… Každou středu jiná meditace… jiné cvičení…jiný pohled. /Nádabrahma, Kundaliní, Natarádž, Sarasvati relaxace, Súfijský tanec, Gauríšankar, Vipassana – vnitřní meditace, Mandala meditace, Spontánní tanec, techniky pro vědomé léčení ženské duše/

Jemná jóga

[19.9.2017] Popis bude brzy aktualizován.

Jóga pro těhotné

[19.9.2017] Popis bude brzy aktualizován.

Dětská jóga teens - dívky

[19.9.2017] Popis bude brzy aktualizován.

Vinyasa jóga

Je pomalejší a méně intenzivní verzí power jógy. Hlavní roli zde hraje dech. Cvičíte v jeho rytmu a necháváte se jím volně unášet z pozice do pozice. Napomáhá rozproudit energii, lymfu a krev v našem těle. Díky dynamičtějšímu tempu dochází k prohřátí a zpevnění celého těla. To má za následek efektivnější vylučování toxinů. Základem je pozdrav slunci, který je následně doplněn dalšími pozicemi. Je vhodná jak pro ty, kdo s jógou začínají, tak pro zkušené jogíny.

Zdravotní skupinové cvičení pro seniory

Je určeno pro všechny, kteří chtějí udělat něco dobrého pro své tělo a mysl. Šetrnou formou Vám pomůže udržet kondici, zlepšit funkčnost a pohyblivost kloubů, udržet optimální hmotnost, prohloubit dýchání, snížit rizika kardiovaskulárních chorob, zoptimalizovat krevní tlak, snížit hodnoty krevních tuků, zlepšit hladinu cukru v krvi, zbystřit paměť, a v neposlední řadě vylepšit kvalitu spánku a celkově snížit nemocnost, a tak udržet soběstačnost. Pravidelné cvičení má také antidepresivní účinky. Skupinové cvičení Vám umožní potkávat se s lidmi a zažít legraci. Cvičí se převážně na zemi s využitím podložek, polštářů a dalších pomůcek tak, aby bylo cvičení každému příjemné a bezpečné. Cvičení je vedeno s maximálním ohledem na vaše zdravotní problémy a individuální potřeby.

Osho meditace

OSHO meditace propojují staletími ověřené meditační techniky východu s moderními terapeutickými metodami západu. Sednout si a v tichu se ponořit do svého nitra je pro současného člověka velmi obtížné. Současný člověk je jiný. Jsme zavaleni spoustou informací, řízeni různými pravidly, je na nás kladeno nespočet nároků a náš čas je naplánován. Centrum našeho já se přesunulo z těla do mysli. OSHO meditace nás vrací zpět do srdce a těla. Pomáhá nám v tom pohyb, hlas, tanec, dech a jiné techniky spojující nás s naším tělem a energií. Meditace se vyvíjely po desetiletí s až vědeckou přesností, aby jejich efekt byl co největší a meditující se do svého nitra dostal snadněji. Ve svém nitru se pak setkáme se svým zdrojem, prostorem plným radosti, který je mimo všechna podmínění a neutichající mysl. Když je naše mysl uvolněná je schopna lépe kreativně tvořit a žít kvalitně vědomější život. Jsme schopni v sobě vnímat své zdroje energie. Oshovy meditační techniky a jóga smíchu jsou jednou z nejlepších možných cest jak být u sebe. Být tady a teď, je základním kamenem jak v profesním a tak i v soukromém životě. Jóga smíchu a Osho meditace účinně pomáhají uvolnit stres, emoční zátěže a napětí, které nás v našich životech všude kolem obklopují.

Jóga na židli

Jóga na židli Pravidelné cvičení jógy vede k vnitřnímu zklidnění, sebepoznání a harmonii se vším, co nás obklopuje. Jóga byla od pradávna zdrojem trvalé životní síly až do pozdního stáří. Ideálem jogína bývali starci vysokého těžko určitelného věku, kteří oplývali překvapivou fyzickou i duchovní vitalitou zahambující mladé bojovníky. Chcete se na tuto dobrodružnou cestu vydat, ale myslíte si, že už je pozdě? Máte zdravotní omezení, které vám znemožňuje cvičit na zemi? Nebo na zemi cvičit nechcete? Přijďte cvičit moderní jógu pro každého bez ohledu na věk či zdravotní omezení - Jógu na židli. Otevřené lekce vycházející z tradice kundalini jógy zahrnují jednoduchá cvičení, relaxaci a meditaci - vše na židli. Jóga na židli je vhodná i pro vás, kdo pracujete v kanceláři a chcete se umět na židli protáhnout, uvolnit, procvičit, ponořit do sebe a zrelaxovat.

Individuální lekce – Adjustement training (asistence v ásánách)

Pokud hledáte individuální přístup, můžete využít možnost soukromých lekcí. Vhodné i pro všechny, kteří si nejsou jisti a mají spousty otázek, na které se stydí zeptat.