Nabízené lekce jógy

Power jóga pro začátečníky

Lekce je vhodná pro všechny, kteří se chtějí naučit základům power jógy. Základním principem cvičení je Pozdrav slunci a poznávání jednotlivých pozic (ásán ) v rytmu dechu. Lekce je přizpůsobená klidným tempem, jednoduchými pozicemi s podrobnějším vysvětlováním, které učí správnému a zdravému držení těla. Dále zde dochází k poznávání a práci s dechem, koncentraci a uvolnění.

Power jóga pro pokročilé

Lekce je vhodná pro všechny, kteří již pravidelně cvičí. Jedná se o formu cvičení, po které se budete cítit skvěle. Pomáhá s hubnutím, zlepšuje fyzickou kondici a odtraňuje problémy se zády. Odbourává stres, zklidňuje nervovou soustavu, rozvíjí rovnováhu a koordinaci pohybů. Zaměřuje se na hluboko uložené stabilizační svaly, které pomáhají udržovat rovnováhu, zachovávají správné držení těla, napomáhají udržovat zdravé klouby a páteř. Dále vyrovnává svalové disbalance a posiluje Core – centrum těla. Narozdíl od tradiční jógy, kde se v pozicích zůstává dlouho, se v Power józe pozice dynamicky střídají. Power jóga je tedy fyzicky náročnější, než tradiční jóga a může tedy pomoci i při hubnutí nebo udržení váhy. Součástí lekce jsou pozice ve stoji i na zemi. Pozice ve stoji vedou ke zlepšení krevního oběhu, dýchání, stability, rovnováhy a tím k aktivaci hlubokého stabilizačního systému páteře, bříška a pánevního dna. Posilují se při nich svaly na nohou, uvolňuje se pánev a spodní část zad. Pozice na zemi se zaměřují na sílu horní části trupu, budují sílu Coru, protahují a uvolňují celou páteř.

Vitální jóga

Lekce je zaměřená na práci s vnitřní energií. Je účinná pro ozdravení a oživení organismu. Klidné a pomalé provádění pozic s plynulým doprovodem dechu, tvoří sestavy, které povzbuzují metabolismus, látkovou výměnu, proudění lymfy. Dále pozitivně ovlivňují oběhový, trávicí, imunitní a hormonální systém. Díky řízenému dechu povzbuzujeme vnitřní prostředí k jeho rovnováze. V.j. může být zdravou průvodkyní ovlivňující kvalitu života, a to nejen pro ženy. Pro ozdravující účinek pracujeme s technikami dechu jako jsou např. Kaphalabhátí nebo Bhastrika. Tím stimulujeme organismus, hormonální činnost a proudění energie. Principem cvičení je založený také na tlakových změnách organismu. Každá ásana ovlivňuje endokrinní žlázy pomocí tlaku a vhodného dechu. Asany uvolňují a prokrvují oblast celé pánve. Oživují práci pánevního dna. Pravidelným cvičením se hladiny hormonů postupně začnou vyrovnávat. Stimulujeme hypothalamus, hypofýzu, štítnou žlázu, nadledvinky a slinivku. V neposlední řadě je V.j. vhodná ženám v období Menopauzy-přechodu. V tomto období ovlivňuje klimakterické příznaky ( pocení, nespavost, deprese a pod. ) Může snížit výskyt osteoporózy.

Hatha jóga

Staletími prověřený systém práce s tělem, dechem a myslí. Pravidelným cvičením se stává fyzické tělo harmonizované, silnější, odolnější a pružnější. To vše se následně projeví i v pozitivním přístupu života. Klidnému dýchání a celkové vyrovnanosti. Sanskrtské slovo ,,Hatha,, je složeno ze slovních kořenů ,,Ha,, a ,,Tha,,. Část ,,Ha,, prezentuje mužský element, energie slunce. Část ,,Tha,, je ženský element, lunární – měsíční energie. A cílem Hatha jógy je sladit tyto dva principy. Lekce jsou vedeny v poklidném tempu. Jsou tedy vhodné jak pro začátečníky tak pro pokročilé.

Restorativní jóga

Hluboce uvolňující lekce jógy s pomůckami, které podkládáním pod tělo pomohou prohloubit relaxaci těla i mysli. Obnovuje, ozdravuje a znovu nastoluje rovnováhu. Je to druh jógy, který se využívá pro dosažení fyzického, mentálního i emočního uvolnění. Koncentrační techniky posilují nervový a imunitní systém a ve spojení s pozicemi posilují celý organismus. Používání pomůcek podporuje udržení rovnováhy a zároveň stimuluje a uvolňuje tělo.Restorativní jóga nám pomáhá naučit se relaxovat, hluboce a plně se uvolnit. Působí na uzdravení těla i mysli. Pomáhá v období, kdy potřebujeme omezit stres a únavu. Je vhodná při rekonvalescenci po nemoci, zranění nebo při překonání slabší emoční úzkosti. Dále je vhodná v období menstruace, kdy si tělo potřebuje odpočinout a není vhodné jej zatěžovat aktivní silovou činností. Získáme odolnost vůči nemocem, které jsou spojené se stresem. Provádění je pomalé. V pozicích se setrvává díky použití pomůcek i několik minut.

Jin jóga

Od běžných lekcí se liší svým klidem a respektem k potřebám vlastního těla. Zaměřuje se na protažení hluboko uloženýcch struktur, jako jsou pojivové tkáně, klouby, ale také meridiány ( energetické dráhy v lidském těle, jimiž proudí životní energie – Prána ). Zde je hlavní rozlišnost od běžných Jangových lekcí, kde dochází, především k posílení a protažení svalstva. Na lekcích se v Jinových ásánách zůstává až několik minut, během kterých nastupuje účinek pozic.Praktikování ásán je převážně v sedě a v leže.

Kundalini jóga

Je skvěle začlenitelná do běžného života. Skýtá techniky, které při pravidelném praktikování pomohou změnit zdraví a život k lepšímu. Pracuje nejen na fyzickém těle, ale jde mnohem hlouběji skrz mysl, energetické, mentální a jemněhmotné tělo až k samotné duši. Pomůže najít smysl toho, proč tu jsme. U žen pomáhá k projevení a k znovuobjevení svého ženství. A u mužů nasměrovat správně jejich dynamickou energii. Naučí meditovat a díky meditaci si čistíme mysl a podvědomí. Jak se sklidníme, můžeme lépe pozorovat naše myšlenky a čemu věnujeme pozornost. Probudíme naši neutrální mysl, ve které pracuje lépe intuice a my jsme schopni vybrat pro nás v určité situaci optimální řešení. Praktikováním Kundalini jógy harmonizujeme naši energii a cítíme se lépe.

Jóga pro seniory

Je vhodná pro všechny, kteří jsou aktivní, i pro Ty, kteří nejsou aktivní a chtějí cvičit. Lekce je vedena v klidném tempu a vždy se cvičí s ohledem k potřebám každého klienta. Cvičení je šetrné k pohybovému aparátu, využívá vhodné jógové pozice, zdravotní cviky, dechové a relaxační techniky. Každý cvičí dle svých možností. Jóga pro seniory je ideální cestou, jak zlepšit své fyzické zdraví a vyladit i svou mysl do psychické pohody.

Meditace pro ženy

Dvě hodinky jen pro sebe, svoje tělo a svojí duši… Budeme uvolňovat napětí a zažívat setkání se svojí vnitřní ženou… tou nejvěrnější a nejupřímnější. Meditace není jenom o koncentraci, je to radost z pohybu a cítění vlastního těla… Meditace v pohybu i klidné, ve zpěvu i taneční… Každou středu jiná meditace… jiné cvičení…jiný pohled. /Nádabrahma, Kundaliní, Natarádž, Sarasvati relaxace, Súfijský tanec, Gauríšankar, Vipassana – vnitřní meditace, Mandala meditace, Spontánní tanec, techniky pro vědomé léčení ženské duše/

Jemná jóga

[19.9.2017] Popis bude brzy aktualizován.

Jóga pro těhotné

[19.9.2017] Popis bude brzy aktualizován.

Dětská jóga teens - dívky

[19.9.2017] Popis bude brzy aktualizován.

Vinyasa jóga

Je pomalejší a méně intenzivní verzí power jógy. Hlavní roli zde hraje dech. Cvičíte v jeho rytmu a necháváte se jím volně unášet z pozice do pozice. Napomáhá rozproudit energii, lymfu a krev v našem těle. Díky dynamičtějšímu tempu dochází k prohřátí a zpevnění celého těla. To má za následek efektivnější vylučování toxinů. Základem je pozdrav slunci, který je následně doplněn dalšími pozicemi. Je vhodná jak pro ty, kdo s jógou začínají, tak pro zkušené jogíny.

Zdravotní skupinové cvičení pro seniory

Je určeno pro všechny, kteří chtějí udělat něco dobrého pro své tělo a mysl. Šetrnou formou Vám pomůže udržet kondici, zlepšit funkčnost a pohyblivost kloubů, udržet optimální hmotnost, prohloubit dýchání, snížit rizika kardiovaskulárních chorob, zoptimalizovat krevní tlak, snížit hodnoty krevních tuků, zlepšit hladinu cukru v krvi, zbystřit paměť, a v neposlední řadě vylepšit kvalitu spánku a celkově snížit nemocnost, a tak udržet soběstačnost. Pravidelné cvičení má také antidepresivní účinky. Skupinové cvičení Vám umožní potkávat se s lidmi a zažít legraci. Cvičí se převážně na zemi s využitím podložek, polštářů a dalších pomůcek tak, aby bylo cvičení každému příjemné a bezpečné. Cvičení je vedeno s maximálním ohledem na vaše zdravotní problémy a individuální potřeby.

Osho meditace

[10.9.2018] Popis bude aktualizován.

Individuální lekce – Adjustement training (asistence v ásánách)

Pokud hledáte individuální přístup, můžete využít možnost soukromých lekcí. Vhodné i pro všechny, kteří si nejsou jisti a mají spousty otázek, na které se stydí zeptat.